fbpx
MDH Uitgeverij

Dag van de huis-aan-huiskrant bij MDH Uitgeverij

Het is vandaag 1 juli. Naast het feit dat vandaag de sportscholen hun deuren weer mogen openen is het ook de dag van de huis-aan-huiskrant. Een goed moment om de spotlight te richten op een van onze kernactiviteiten: het uitgeven van (huis-aan-huis)kranten.

Waar het allemaal mee begon

Al vanaf de beginjaren, inmiddels 25 jaar geleden, richt MDH Uitgeverij zich op het uitgeven van kranten. Veelal worden deze kranten gratis verzorgd voor de opdrachtgevers; van het vormgeven en drukken tot huis-aan-huis verspreiden. Een groot aantal krantentitels mogen tot de portefeuille van MDH worden gerekend.

Bekijk hier al onze krantentitels

De Vrijetijdkrant

De Vrijetijdkrant is een eigen uitgave van MDH Uitgeverij en inmiddels uitgegroeid tot een begrip in een groot deel van Nederland. Halfjaarlijks worden maar liefst 1.600.000 huishoudens bereikt met een uitgebreide evenementen- en activiteitenkalender, leuke content en vele uittips. De Vrijetijdkranten worden gepubliceerd per regio dan wel per plaats in een bepaald gebied. Op dit moment zijn er in totaal 12 regio’s met in totaal 62 deeledities van de Vrijetijdkranten.

Huis-aan-huiskranten nog steeds populair

Huis-aan-huiskranten zijn vandaag de dag nog steeds erg populair. Dat blijkt wel uit de resultaten van de NOM Regio Monitor 2020. 81% van alle Nederlanders leest wel eens een huis-aan-huiskrant. Hiervan leest 57% een huis-aan-huiskrant intensief, dat wil zeggen: driekwart of meer van een uitgave. Ook de binding met huis-aan-huiskranten blijkt nog onverminderd hoog.

Adverteren in een huis-aan-huiskrant? Ook dat is nog steeds erg effectief. Uit de onderzoeksresultaten van de NOM blijkt dat 65% van de Nederlanders let op de aanbiedingen van lokale ondernemers. 51% hiervan onderneemt actie door:

  • Een aankoop te overwegen;
  • Een winkel te bezoeken (online of offline);
  • Meer informatie in te winnen.

Eigen krant uitgeven?

Wil je ook graag een eigen krant uitgeven? Dat kan via MDH Uitgeverij. Het maakt niet uit of het een krant is voor een evenement, (sport)vereniging, omroep of culturele instelling. Dankzij de ruim 25 jaar ervaring weet MDH inmiddels dat het uitgeven van kranten wonderen kan verrichten.

Lees hier meer over het uitgeven van een eigen krant.

Bron: NOM Regio Monitor 2020

Terug naar overzicht