Huis-aan-huiskrant nog steeds een sterk en waardevol medium
Ieder jaar doet het NOM (Nationaal Onderzoek Multimedia) onderzoek naar de bereikcijfers van huis-aan-huiskranten. Vorige week zijn de resultaten bekend gemaakt van de NOM Regiomonitor 2021. Wat blijkt: de huis-aan-huiskrant is nog steeds een sterk en waardevol medium. Maar liefst 80% van de Nederlanders lees een huis-aan-huiskrant.
Effectief middel
Uit de onderzoeksresultaten van de NOM Regiomonitor 2021 blijkt wat voor sterk en waardevol medium de huis-aan-huiskrant nog steeds is. 63% van de Nederlanders heeft aandacht voor de advertenties en maar liefst 50% onderneemt actie naar aanleiding van een advertentie die zij hebben gezien in een huis-aan-huiskrant. Een huis-aan-huiskrant is voor adverteerders dus een effectief middel om een grote groep mensen te bereiken én aan te zetten tot actie.
Meer bereikcijfers
- 36% van de Nederlanders leest wekelijks een huis-aan-huiskrant, ook de mensen met een NEE/NEE sticker!
- Huis-aan-huiskranten worden intensief gelezen: 57% van de lezers leest driekwart of meer van een nummer.
Sterk lokaal bereik
Niet alleen de huis-aan-huiskranten beschikken over een sterk en lokaal medium, ook de bijbehorende websites doen het goed. Dankzij het stabiele bereik van print en de bijbehorende (lokale) websites kunnen adverteerders heel lokaal en gericht een grote groep mensen bereiken. De effecten van crossmediale communicatie is dus groot.
Kortom, de huis-aan-huiskrant blijft een veelgelezen bron voor lokaal nieuws en advertenties. Nu en in de toekomst.
Terug naar overzicht