fbpx
MDH Uitgeverij

In de spotlights: onze collega Brigitte!

Ze bruist van de energie en leuke ideeën, kent het woord ‘nee’ eigenlijk niet en leidt graag alles in goede banen. Als traffic medewerker en stuwende kracht achter onze eigen titel Vrijetijdkrant is Brigitte van Londen onmisbaar geworden voor MDH Uitgeverij. Maak kennis met onze energieke collega.

Al 10 jaar hier

Precies 10 jaar geleden stapte Brigitte voor het eerst binnen bij MDH. “Dat moment herinner ik me goed, in het pand waren toen meerdere bedrijven gevestigd. Ik had mijn sollicitatiegesprek met Sander, in de kantine die toen nog op één van de afdelingen zat. Nu is die plek nodig voor werkplekken. Maar MDH was toen net als nu: een bedrijf waar je niet strak in pak loopt, maar je juist snel thuis voelt. Doe maar normaal, dan doe je gek genoeg.”

Leuke activiteiten

Als we Brigitte vragen hoe zij MDH zou omschrijven, komt diezelfde slagzin terug. “Al kunnen we hier ook heel gek doen. Iedereen voelt zich snel thuis, van jong tot oud. Hard werken hoort er ook bij. Daar tegenover staat weer dat er van alles georganiseerd wordt, van vakantie- en kerstborrels tot bedrijfsuitjes en sportweken. Je kunt zelfs op kosten van het bedrijf tweemaal per week trainen met een personal trainer. Hoe lekker is dat.”

Lekker sporten

Brigitte sluit ook vaak aan bij trainer Freddy, inmiddels beroemd binnen MDH. Zijn lessen zijn voor iedereen geschikt. “Iedereen heeft er natuurlijk baat bij om lekker te sporten. Voor mij is het ideaal dat ik het direct vanuit mijn werk kan doen. Nu ben ik om 17.00 uur klaar en sta ik vijf minuten later al te warming-uppen. Ik kan helaas maar één keer per week, maar toch is het hartstikke leuk en fijn.”

Energiek karakter

Het tekent het energieke karakter van Brigitte, die zich op allerlei vlakken inzet bij MDH. “Ik pak zo’n beetje alles aan wat op mijn pad komt”, glimlacht ze. Prijzen en prijswinnaars regelen voor Vrijetijdkranten, het wegwijs maken van nieuwe collega’s en begeleiden van stagiaires; niks is Brigitte te gek. En ja, daarnaast heeft ze nog haar vaste werk als traffic medewerker en het coördineren van de redactie voor onze eigen titel Vrijetijdkrant.

Brigitte met de Vrijetijdkranten van Arnhem en Zwolle

Vrijetijdkrant

“De Vrijetijdkrant is al meer dan 7 jaar mijn kindje”, geeft Brigitte aan. Inmiddels krijgt zij hulp van een mooi team, aangezien Vrijetijdkrant flink is gegroeid naar 60 edities, die tweemaal per jaar worden uitgegeven. “Samen met dit team zorgen we voor een lijst met leuke evenementen. Een deel daarvan lichten we groots uit in de kranten. Redacteuren maken daar mooie verhalen van. En wij briefen onze redacteuren natuurlijk.”

Traffic

Over naar de trafficafdeling, die naast Brigitte bestaat uit de ervaren Heidi (10 jaar in dienst) en Nathalie (12,5 jaar in dienst). “Als traffic medewerkers zijn wij verantwoordelijk voor alles wat na de verkoop komt. Via ons advertentieportaal komt er veel materiaal binnen. Wij bellen klanten voor onder meer plaatsingsopdrachten, het aanleveren van advertenties en reageren op drukproeven. We zijn samen de spil tussen de klant en de verkoper, de klant en de DTP-afdeling en de DTP-afdeling en de verkoper.”

Moed nodig?

Al deze werkzaamheden zijn voor Brigitte geen reden om nieuwe dingen uit de weg te gaan. Af en toe is daar wel wat moed voor nodig, zo bleek vorige week. “Toen heb ik nieuwe collega’s in ons kantoor in Nijmegen een training gegeven op het gebied van aftersales/ons advertentieportaal. Natuurlijk bereid ik me goed voor en ken ik het systeem heel goed, maar als het eenmaal zover is, dan is het best wel spannend.”

Alles aanpakken

Het afwisselende karakter in het werk bevalt Brigitte goed. “En ik merk gewoon dat ik daar de afgelopen tien jaar ook wel in gegroeid ben. Dat ik ineens die trainingen geef, is daar een voorbeeld van. Eigenlijk vind ik het lastig om ‘nee’ te zeggen en daarom pak ik ook alles aan. Maar eigenlijk pakt dat tot nu toe prima uit”, aldus Brigitte.

Wil jij ook deel uitmaken van ons bedrijf?

Terug naar overzicht