MDH Uitgeverij

In de spotlights: onze collega Sander!

Hij is een fanatieke sportman en een Superboer in hart en nieren. Hij bewaakt de rode draad op commercieel gebied en zorgt dat de verkopers hun doelen kunnen behalen. Als verkoopleider bij MDH Uitgeverij is Sander onmisbaar geworden. Maak snel kennis met onze collega.

Sportleraar

Op 1 november 2008 startte Sander zijn eerste werkdag bij MDH als verkoper binnendienst, toen nog in het oude pand aan de Grutstraat in Doetinchem. Maar het had niet veel gescheeld of de loopbaan van Sander had er heel anders uitgezien. ”Toen ik begon bij MDH was het eigenlijk de bedoeling dat ik tot aan de zomer van 2009 fulltime zou werken. Daarna zou ik gaan starten met een sportopleiding aan de CIOS, want ik wilde eigenlijk sportleraar worden. Net voor de zomer deed Paul Milder (directeur-eigenaar) mij een voorstel om verkoopleider te worden bij MDH. Uiteindelijk besloot ik om hiervoor te gaan, maar spijt van deze keuze heb ik nooit gehad.”

Leading by example

Een belangrijk onderdeel van Sander zijn rol is om ervoor te zorgen dat de verkoopmedewerkers van MDH hun doelen kunnen behalen. En dat elke dag met zoveel mogelijk plezier. Hierbij is het trainen van mensen essentieel. ”Het informeren, motiveren en inspireren van mensen is niet alleen erg belangrijk, maar vind ik ook leuk om te doen.”

Daarnaast is Sander zelf ook nog erg actief in de verkoop. ”Ik verkoop het hele pakket: van advertenties tot narrowcasting. Je moet niet alleen zeggen hoe het moet, maar je moet het zelf ook doen. Leading by example.”

Groeien tegen de stroom in

In 2009 verhuisde MDH naar een nieuw pand aan de Informaticaweg in Doetinchem. Op dat moment waren er nog meer bedrijven in het pand gevestigd. ”Maar doordat MDH zo’n groei maakte, tegen de stroom in zelfs, werd uiteindelijk het hele pand van MDH. Het moment dat de naam ‘MDH Uitgeverij’ op de gevel kwam, dat is een moment waar ik met veel trots op terugkijk. Hier hadden we met z’n allen zo hard aan gewerkt.”

Een ander hoogtepunt voor Sander is het moment dat er een tweede vestiging werd geopend in Nijmegen. ”Dat MDH als Achterhoeks bedrijf een stap heeft gezet richting Nijmegen, om zo ook het bedrijf te laten groeien, daar ben ik erg trots op.”

Tekst loopt door onder de foto.

In de spotlight: onze collega Sander

Samen D’RAN

Als Sander de kracht van MDH moet omschrijven noemt hij al snel de losse en informele werksfeer. ”Je krijgt bij MDH de ruimte om op je eigen manier en vanuit je eigen persoonlijke kwaliteiten een bijdrage te leveren aan het bedrijf.”

Waar MDH volgens Sander uniek in is, is het beloningssysteem. Verkoopprestaties worden gewaardeerd en zelfs wekelijks beloond. Maar wat Sander nog het mooiste vindt is dat of je nou verkoper, verkoopleider, teamleider of directeur bent, met z’n allen worden dagelijks de schouders eronder gezet om successen te behalen. ”Samen D’RAN!”

Superboer in hart en nieren

Wanneer Sander gevraagd wordt naar zijn favoriete uitgave van MDH, dan begrijp je meteen waar de slogan ‘samen D’RAN’ vandaan komt. Sander is een Superboer in hart en nieren. De Graafschap Bode is dan ook zijn favoriete uitgave. ”Vanaf mijn 12e ben ik al in het stadion van De Graafschap te vinden. Als je dan later voor een uitgeverij mag werken die de krant voor jouw club uitgeeft, dan ben ik daar supertrots op.”

Trainen bij Freddy

Dat Sander een fanatieke sportman is blijkt ook wel uit het feit dat hij zich iedere week in het zweet werkt bij trainer Freddy. ”Sporten is een goede afleiding na een lange dag werken. Het helpt mij om goed en vitaal in mijn vel te blijven zitten.” Daarnaast is Sander van mening dat er een mooie parallel is tussen sport en verkoop. ”Zowel bij het sporten als het verkopen probeer ik steeds beter te worden en mijn grenzen te verleggen.”

Een dag ruilen met … ?

Tot slot wordt Sander gevraagd met welke collega hij een dag zou willen ruilen? ”Dat is met marketing. Ik geloof erg in de kracht van marketing. In deze huidige tijd verandert er steeds meer in de communicatie. Het is belangrijk om daarop in te blijven spelen en te kijken naar nieuwe mogelijkheden, voor zowel het bedrijf als onze klanten.”

Terug naar overzicht